Campanii – trecut, prezent si viitor

Campaigns- past, present, future

SOS!Copilaria

CRISTIANA IONESCU, fondator Dreamcatchers Romania

Nume şi prenume: Cristiana Ionescu

Data naşterii: 5 februarie 1973

Locul de muncă actual:

Dreamcatchers Romania- prima agentie de fundraising autohtona

Fund development manager

Castigatoare a premiului Cel mai Bun Fundraiser al Anului la Gala Oameni pentru Oameni 2009

Expertiza:

Stiu sa strang bani pentru copii si educatie! Stiu sa fiu intai friendraiser si apoi fundraiser! Si stiu ca banii se strang cu zambetul pe buze!

Cum o fac?

Inceputuri

Timp de 10 ani am fost alaturi de Asociatia SOS Satele Copiilor România. Mulţi ani am coordonat comunicarea internă şi externă si  campanii specifice de strângere de fonduri pentru dezvoltarea celor 15 programe ale asociaţiei, cu peste 15.000 de beneficiari anual.

În această funcţie am putut să dau valoare muncii mele, văzând cum cresc copiii, am utilizat toate talentele pe care le aveam în şcoală (pictură, compuneri frumoase, poezii), dar şi cele dobândite în facultate (abilităţi de  prezentare, pledoarii pentru o cauză, convingere).

Am învăţat aici, pentru a folosi în ajutorul copiilor, cum se fac pagini web, cum se realizează sisteme informatice, cum faci campanii de comunicare no cost, cum realizezi în două săptămâni, telefonic, evenimente care aduc 50.000 de euro într-o seară, cum este să fii beneficiarul “Serii Campionilor” şi să aduci, datorită muncii susţinute de mai mulţi ani, sute de mii de euro în folosul copiilor si tinerilor in dificultate.

Tot aici am aplicat noţiuni de marketing, am invatat să concep campanii tip direct mailing şi specifice altor metode de fundraising la care, în decursul anilor mei de căutări ale drumului în viaţă, nici măcar nu mă gândeam.

Din motive personale şi cu o motivaţie internă puternică, am înţeles să aduc copiilor, la inceput celor din SOS Satele Copiilor România, acum oricaror copii, ca dar zilnic, un zâmbet! Fiecare zi de lucru, fiecare proiect de care mă ocup le consider un dar pe care îl aduc copiilor.

Performanta

Am avut sansa sa incep multe proiecte inovative pentru piata romaneasca:

– proiectul FIFA petru SOS Satele Copiilor a fost “botezul meu”, odata cu numirea ca  Ambasadori FIFA, a lui Gică Popescu şi ulterior, in 2008, a lui  Cristian Chivu. Proiectul a adus in 5 ani de  derulare mai mult de 300.000 de euro.

– inscrierea Părintelui social ca profesie in COR

– am fost parte din realizarea vizualului si stabilirea unui brand puternic al SOS in Romania, in realizarea unui nou website

-Am avut initiativa si am coorodnat realizarea primului sistem de Managementul Relatiei cu Donatorul din Romania, 100% romanesc, impreuna cu Ideea Soft,  sistem numit SOS Friends

-Am introdus “produse de fundraising” pe piata autohtona, cum este conceptul de “Casa Familiala” cu o valoare de 10.000 de euro si am reusit ca intr-un an sa “vand”  7 astfel de pachete

– alaturi de HARA am realizat inca din 2006 o melodie dedicata asociatiei- Am ales SOS si un  Cd cu colinde “Marlin, Darlin” folosite in scop de atragere de fonduri.

– blogul fiimamasociala.blogspot.com

– am fost parte a echipei care a initiat prima campanie de recrutare de prsonal facuta multichannel in Romania-  Fii Mama Sociala

– am fost coordonatorul unor proiecte educationale importante cum ar fi : Caruselul Drepturilor Copiilor,  Calendarul Bunului Parinte 2009 , Calendarul Bunului Profesor 2010, pentru care am obtinut si finantare spre a fi realizate.

– Balul Sibian, primul eveniment caritabil sibian, local, care a adus in 3 ore aproximativ 50.000 de euro

– proiectul Early Green, un  proiect gandit de mine in perioada de criza financiara, care consta in incurajarea sponsorilor companii, care nu mai putea sustine cu fonduri activitatea asociatiei, sa doneze electronicele si telefoanele casate , iar valoarea lor de reciclare era donata asociatiei.

Insa cea mai draga campanie imi este cea din Vinerea mare 2010, numita SOS Copilaria, campanie care a fost primul radio maraton caritabil din Romania, cu prietenii de la Europa FM,  si care a atras intr-o zi 26.000 de prieteni persoane fizice si peste 52.000 de euro. Imi este draga si pentru ca a fost in ultima mea zi de lucru la asociatia langa care am stat 10 ani.

Alte activitati:

–  Implicarea in coordonarea retelei de atragere de fonduri APARTE

– Articole despre fundraising publicate in ARChimia

–  Prezentari si ateliere la Conferinta de atragere de fonduri de la Cluj

–  Nenumarate workshopuri de PR si Fundraising

Viitor:

Am pornit de aproximativ 3 luni un proiect nou si interesant in piata de business din Romania- prima agentie de fundraising locala, cu capital exclusiv romanesc- Dreamcatchers Romania. Deja contractele mi-au luat-o inainte, am inceput sa implinesc visele unor nume mari din domeniu ONG si educatie, cum este Asociatia Telefonul Copilului si Scoala Internationala de la Cluj.

Planific campanii minunate si inovative, cu prieteni care mi-au fost alaturi si mi-au ramas alaturi in munca mea. Dar despre asta am sa va spun mai multe in septembrie cand va avea loc lansarea oficiala.

Mai nou, mutandu-ma in locul radacinilor mele, Corbeanca, am realizat pentru copiii de aici proiectul EDULIER- o saptamana de invatare non-formala pentru 70 de copii zilnic, cu scopul de a sparge barierele sociale si de a trezi spiritul comunitar.

( http://eduliercorbeanca.wordpress.com)

Pasiuni:

Fiul meu, Bogdan, de 12 ani, artist origamist, castigatorul premiului 3 la sectiunea Educatie si cercatare a Galei Societatii civile, cu proiectul sau, Palatul de Hartie

( http://origamibogdanionescu.blogspot.com)..

Să fiu mama lui consider că este cel mai dulce şi amuzant hobby pe care îl poate avea o femeie. De la fiul meu îmi găsesc inspiraţia, pe el îl consider cea mai mare realizare a vieţii mele, el este puterea mea.

Motto-ul preferat:

Iti poti trai viata in doua moduri: sau crezi ca nu exista magie; sau crezi ca totul este magie. (Albert  Einstein).

De ce m-am apucat să scriu o carte despre fundraising?

Am avut mereu talent în a alege cuvintele, în a le aşterne pe hârtie. Am ales  iniţial o carieră în care aceste abilităţi îmi erau de folos, însă la un moment al vieţii mele am cotit spre comunicare în folosul copiilor, spre atragerea de fonduri pentru ei, spre a face SCHIMBAREA IN BINE. Am lăsat in urma cariera de 12 ani şi am luat-o de la ABC, în ceva ce s-a dovedit că mi se potriveşte şi mai bine.

Am ales sa le usurez munca multor tineri care vor sa fac fundraising. Sa le aduc, in cuvinte simple,experienta mea ca ajutor, sa-i motivez sa continue chiar daca e greu, sa-i fac sa creada ca viitorul sta in mainile lor si ale noastre, ale celor care vrem sa investim clipe in schimbarea de destine.

Atât despre mine

Îmi placea pana nu de mult să joc mijlocaş, rareori atacant. Acum sunt deschizatorul de drumuri, spargatorul de gheata.

3 gânduri despre „Campanii – trecut, prezent si viitor

  1. Valin spune:

    Sarut mainile Cristiana.
    Cu ingaduinta ta, iti spun la multi ani sanatosi;
    Sa ai parte, de tot ce ai nevoie si de tot ce iti doresti.
    Numai bine.

  2. Web design spune:

    Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

  3. Cristina faci un lucru extraordinar, vreau foarte mult sa gust din experienta ta, vreau sa invat sa fac si eu ce faci tu, sa fac lucruri extraordinare pentru copii sa vad fericirea pe chipul lor.
    Ma chinui de 3 ani sa pun pe picioare un ONG sportiv , un ONG care este constituit pentru a face competitii sportive pentru copii si cu greu reusesc sa gasesc fondurile necesare sa fac lucrurile astea.
    Asta este primul motiv pentru care vreau sa invat sa fac fundraising, sa pot oferi bucurie copiilor, sa ofer spirit de competitie copiilor

Lasă un răspuns către Valin Anulează răspunsul