Friendraising- soluția pentru supraviețuirea organizațiilor mici #ceassfatui

De ce Friendraising? De ce ajută el cel mai bine organizațiile mici, dar nu trebuie deloc ignorat de organizațiile mari? ce înseamnă? Ce schimbă? De ce…..

Astăzi am abordat acest subiect ca urmare a unui articol al prietenului Liviu Florea de la Altreileasector.ro în care se spunea că prevederea 2% să dispară ca să se miște și organizațiile să facă fundraising. Afirmația nu avea, desigur, nici o soluție pentru organizațiile mici care trăiesc uneori exclusiv din fondurile virate prin prevederea 2%.

What if, m-am întrebat! Dacă afirmația revoluționarului ar deveni mâine realitate? Cum pot eu ajuta organizațiile mici?

Și am realizat că, ceea ce spun de ani buni, despre friendraising , este singura lor soluție.

Să vedem de ce:

1. Toți știm să ne facem prieteni- încă de la grădiniță

2. Prietenii ne cunosc și au încredere în noi

3. Eu prefer să am prieteni ai organizației mele, la fel de pasionați ca și mine, decât donatori ( rece, tehnic, portofele)

4. Un prieten nu simte că donează, ci că ajută un alt prieten

Știu, aveți nevoie de bani, nu de prieteni. Oare așa e?

Atunci să trecem la cifre:

Ipoteză: se dă o organizație cu 3 oameni și 7 voluntari

Concluzie: se dorește obținerea de fonduri lunare, predictibile

Demonstrația: 

1 persoană cunoaște în medie cam 150 de oameni( prietenii personali)

10 persoane pot aborda, impreună, cam 1500 prieteni

Rata de răspuns în abordarea de fundraising a prietenilor este între 2 si 4%. Să luam pentru calcul media, 3%.

Așadar, abordând 1500 de persoane care să doneze 10 lei lunar, vom avea următorul rezultat:

Persoanele care vor spune da sunt 45

45 persoane X10 lei/lună = 450 lei

Pe an, doar aceste 45 de persoane prietene, care dau 10 lei pe lună, vor aduce organizației 5400 lei.

Dacă unui astfel de algoritm îi mai adăugați și crowdfunding, evenimente, alergări, maratoane și câteva firme mici care să vă dea cam 500-1000 de lei, deja vorbim de o altă stare a fondurilor organizației, nu e așa?

Friendraisingul ajută foarte tare. prietenii voștri pot spune prietenilor lor, iar într-un an poți avea 100 de oameni care ajută cauza ta.

Mai mult, friendraisingul alungă frica aceea paralizantă a organizațiilor mici la auzirea cuvântului fundraising.

Dar să nu uităm că fundraisingul nu este despre a cere bani, ci despre a aschimba în bine lumea din jur!

Aceasta este teoria mea, teoria friendraisingului aplicat în peste 15 ani de muncă în fundraising, în campanii diverse începând cu cutii de donații, direct mail (sute de mii de scrisori) , SMS (foarte multe campanii) , evenimente (multiple gale caritabile, crosuri,  maratoane, ultramaratoane), dar mai ales în strategia de atragere de fonduri aplicată împreună cu mai multe tipuri de organizații (școli, universități, biblioteci, ONGuri mici și mari).

Vă doresc spor la prieteni, prieteni! Nu disperați, există soluții! Pentru unele dintre ele puteți participa la modulele noastre din cadrul programului SUSTAIN TOMORROW

Cristiana,

Friendraiser, Fundraiser, Flowerraiser

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s