Fundraising #1ideepezi ideea 1

Dragi friendraiseri și fundraiseri,

succesul articolelor scrise de-a lungul celor aproape 5 ani pe acest blog, cel mai recent fiind cel dedicat Fundraisingului si sărăciei,(cu peste 330 share pe facebook și mai mult de 1300 de cititori), m-au făcut să merg mai departe cu ideile și să inițiez, timp de 1 lună, Campania Fundraising #1idee pe zi.

o idee pe zi

Timp de 30 de zile voi încerca să propun idei de fundraising care nu necesită resurse pentru implementare, sunt no cost sau pot fi implementate no cost. Totodată, ideile zilnice vor viza campanii/evenimente ce nu s-au mai făcut încă la noi.

Dar nu ne vom opri aici, ci vom calcula și estima veniturile ce pot ieși dintr-o astfel de idee. Așadar, citiți și dați mai departe ideile!

Fundraising #1idee pe ziideea 1

Parada animalelor de companie

Pe piramida lui Maslow, hobby-urile sunt chiar în vârful piramidei. De ce e aceasta important în fundraising? Pentru că, cei ce au hobby-uri au un surplus de fonduri pe care îl investesc în pasiunea lor.

Cei mai pasionați dintre toți, sunt, fără să exagerăm, iubitorii de animale. Și nu vorbim aici de concursurile animaluțelor cu pedigree. Nu, clar că mă refer la pisicile și cățeii pe care îi adoram, pe care îi considerăm ca pe copiii noștri, chiar dacă nu sunt de rasă ori nu au pedigree. Și ne dorim să fie apreciați, să câștige premii, să fim mândri și public de ei.

Așadar, ce organizație e curajoasă să invite acești iubitori de animale la o paradă a frumuseții fără sânge albastru?

Să luam ca exemplu pentru calcul un oraș mic ( deși s-ar putea face și în zona rurală, însă parada animalelor domestice):

Pasul 1– căutăm cifre despre numărul de animale înregistrate la noi în oraș. Să spunem că orașul este Cluj și am găsit că există peste 400 de animale cu stăpân. ( statisticile vor fi mult mai exacte abia după anul 2014 și obligativitatea înregistrării și microcipării animalelor).

Pasul 2– concepem evenimentul- stabilim ziua, locația, obținem autorizații, ne facem necesarul de materiale.

Pasul 3– ne facem o listă de parteneri care ne-ar putea ajuta să obtinem materialele gratuit( sistem barter)

Pasul 4– calculăm numărul de invitați și ce fonduri vom atrage după formula: nr de particianți X taxa bilet participare + număr suporteri Xtaxă bilet suporter

Exemplu: trimitem 300 invitații de participare. Ne calculăm că vor participa doar 50 dintre aceștia. Așadar cei 50 de posesori de animale dragi vor participa contra unei donații de minim 30 lei. Suma estimată va fi de 50X30 lei= 1500 lei. La aceasta se adaugă biletele pe care le distribui fiecărui susținător al participantului patruped, de minim 10 lei. Sa presupunem că fiecare participant are câte 1 susținător. Așadar, 50X10 lei= 500 lei.

Ținem cont că prima ediție a unui astfel de eveniment este cea care aduce fonduri mai mici, însă dacă devine tradiție, dacă faci 2 ediții/an, veniturile vor crește.

Din donații directe poți face 1500+500= 2000 lei.

Dar poți face mai multe fonduri din pachete de sponsorizare a evenimentului( îi poți da chiar numele unui sponsor, marele premiu poate purta numele acestora, tricourile echipelor participante, etc) și aici sunt asigurate cel puțin 2 pachete de câte 2000 de lei, indiferent cât de mic este orașul.

Cu un total de 6000 lei la prima ediție, o astfel de idee de paradă a celor mai drăguțe animăluțe din viața noastră asigură:

  1. – resurse
  2. – popularitatea asociației( indiferent de cauza ei)
  3. – continuitate
  4. – recrutarea de noi donatori și loializarea celor existenți

Succes dragi fundraiseri,

Iar pentru alte idei, pentru noțiuni de fundraising și sfaturi, vă așteptăm la programul nostru SUSTAIN TOMORROW 2014, de cursuri destinate fundraisingului.

Cristiana,

Dreamcatcher

Anunțuri
Etichetat , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s