Fundraisingul și sărăcia

„Nu pot strânge bani în România! Oamenii sunt săraci! Românii nu-s educați să doneze!”

Câte asemenea motive, scuze, pretexte nu ați auzit?

Eu aud zilnic foarte multe.

De aceea am decis să vă arăt cum poți vedea partea plină a paharului, cum poți întoarce sărăcia în favoarea proiectelor tale, a comunității în care trăiești și te implicit.

Ipoteza 1:

Asociație mare, programe la nivel național

Ipoteza 2:

Asociație mică, județ sărac conform analizei

Pași comuni:

–          Zilnic se citește presa de business

–          Zilnic se citește presa locală din zona de interes

–          Zilnic se urmărește calendarul evenimentelor de business, festivaluri, evenimente culturale

harta saraciei 2014harta_ro_judete_color

Campanie atragere de fonduri  Ipoteza 1-

1.Ne stabilim proiectul pentru care vrem să strângem fonduri

2. Calculăm bugetul necesar proiectului= targetul campaniei de fundraising

3. Ne stabilim mecanismele prin care vrem să atragem fonduri , la nivel national, prin această campanie

4. Împărțim spatiul geographic pe regiuni

5. Eliminăm din fiecare regiune cele mai sărace județe: Vaslui, Buzău, Dolj, Teleorman, etc( * în harta de mai sus marcate cu nuanțe din ce în ce mai închise, conform gradului de șomaj)

6. Stabilim județele abordate, lista finală.

7. Căutăm bază de date cu ceea ce ne interesează din acele județe: adrese companii mari, date contact companii mici, persoane fizice cu situație materială foarte bună, evenimente mari, etc.

8. Pornim Campania!!!!!

Campanie atragere de fonduri  Ipoteza 2-

Să presupunem că suntem o organizație din județul Vrancea.

Pașii de urmat sunt:

1.Ne stabilim proiectul pentru care vrem să strângem fonduri

2. Calculăm bugetul necesar proiectului= targetul campaniei de fundraising

3. Ne stabilim mecanismele prin care vrem să atragem fonduri , local, prin această campanie

4. Împărțim spatiul geographic al județului în careuri

5. Eliminăm zonele rurale cunoscute ca fiind cele mai nevoiașe.

5. Căutăm eveniemente, întâlniri de grup, sedii de companii, de ferme, sere,  de alte asociații locale,  din fiecare careu al campaniei.

7. Căutăm bază de date cu ceea ce ne interesează din acele careuri: adrese companii , date contact companii mici, persoane fizice cu case de vacanță, de vânătoare, bărci de pescuit, posesori de port-armă, membri ai asociației vânătorilor și pescarilor, etc. De ce? Pentru că cei care au resurse pentru un hobby sunt in vârful piramidei lui Maslow, deci au un surplus din care pot dona.

8. Pornim Campania!!!!!

Sunt aici pentru rice plan de atragere de fonduri veți face, urmând pașii arătați, cu feedback.

Și argumentul cel mai bun să aveți succes, este acela că proiectul vostru va schimba sărăcia din comunitatea unde vă implicați!

Spor la friendraising, și fundraising tuturor,

Cristiana,

A dreamer that believes

Anunțuri

Un gând despre „Fundraisingul și sărăcia

  1. Ioana Vasilescu spune:

    Uf ! Pare atat de usor ! Eu locuiesc in Cornu. Am un club sportiv in care predam karate si dans modern. Pina aici toate bune ! Copiii insa au evoluat si avem nevoie de finantare pentru a creste performanta, pentru echipamente sportive, pentru a merge cu ei la diverse competitii ! Cum poti „inmuia” inimile posibililor „finantatori” ? Karate? Nu e la fel de spectaculos ca si fotbalul – asta ni se spune ! Dansul – nu ajungeti nicaieri ! Cu cei 2% scoatem foarte putin ! Putin ajutor daca se poate ?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s