De ce nu sunt fan al campaniei 2%?

V-am tot spus de asta, așa-i?

De ce cred eu, de prin 2004 până acum, că această campanie face mai mult rău organizațiilor?

Premize:

– am derulat campanii 2% în fiecare an ( în primul era 1%)

– am avut peste 20.000 formulare adunate într-un an

– au fost venituri de 1 milion de lei/campanie

– am folosit print, online, advertorial, LCD, outdoor, direct mailing, social media, spot radio, spot TV, evenimente, față în față…cam tot…la nivel național

– am avut armate de oameni în stradă pentru a colecta formulare

Ce simțeam că fac, an de an?

– că o iau de la zero, mereu, an de an

– că fac matematici speciale ca să pot estima veniturile

– că fac slalom printre neuroni ca să pot obține datele de contact ale celor care dirijează 2%, care nu-s donatori.

– că am o armată de coordonat

– că, an de an, ne transformăm în centrală telefonică de stresat Administrațiile financiare pentru a intra banii

– că nu pot controla procentul corect de formulare prelucrate, sume dirijate

– că m-am cnvins că 20% din formulare sunt invalide mereu

– că nu pot îndrepta nimic din mecanismul acesta consumator de timp în primele 4 luni ale anului.

Ce mi-am propus să fac ?

– să derulez campanii de fundraising care să atragă fonduri predictibile, constante

– să am controlul asupra mecanismului- să pot ști cine mi-a donat, cât, cât de des

– să pot crește baza de date

– să pot loializa donatorii pentru mai mult de 5 ani

– să pot urmări preferințele acestora și să-i pot upgrada la momentul potrivit

– să muncesc la recrutare, dar să strâng roadele mai mulți ani la rând.

Dacă nu v-am convins, atunci să vă explic cu cifre, cum îi șade bine fundraiserului:

1. Ipoteza- o asociație mică, cu 4 membri și 6 voluntari, de oriunde din România.

2. Campanie donații lunare 

3. Timp de derulare- 1, 5 ani

4. Timp de retenție al donatorului- 5 ani

5. Donație lunară de 15 lei

Iată un scenariu pe 2 ani, recrutând 5 donatori noi lunar, în echpă de 10 oameni:

estimare donatie lunaraAșadar, dacă reușim să atragem câte 5 noi donatori lunari, în primele 12 luni vom avea 55 donatori ce ne vor da câte 15 lei lunar, adică 1230 euro. În următoarele luni putem ajunge la 70 de donatori lunari a câte 15 lei, suma din anul al doilea fiind de 2730 euro.

Cum va arăta planul de venituri, 100% predictibile, din următorii 3 ani?

Pentru a simlifica calculele nu am introdus rata de renunțare și nici campanii noi de recrutare în decursul celor 5 ani.

an 1 euro 1230.34
an 2 euro 2730.34
an 3 2730.34
an 4 2730.34
an 5 2730.34
TOTAL 12151.69

Câte voturi vă străduiți să strângeți pentru mai puține fonduri, nepredictibile sau unice? Câte formulare 2% credeți că veți avea în urmatorii 5 ani?

V-am convins?

Energia investita în campaniile de fundraising pe bune, aduce venituri pe mai mulți ani și ușurează mult munca fundraiserului.

Pentru mine, fundraisingul este și va fi o profesie ce mă pasionează și pe care o doresc respectată!

De aceea, cu toată experiența mea, încerc să împărtășesc cât mai multe scurtături pe drumul către succes.

Spor la friendraising, prieteni!

Cristiana,

A Dreamer who belives

Anunțuri

2 gânduri despre „De ce nu sunt fan al campaniei 2%?

  1. Tea spune:

    Multumim, Cristiana!

  2. Florin Nan spune:

    Prietenii Padurilor din Romania iti multumesc :-)!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s