Succesul in 2014- fundraising & social media

social media non profit

Astazi vreau sa povestim putin despre cum a influentat in ultimii 2 ani social media piata de fundraising de la noi.

Si cum trebuie sa gandim, la nivel strategic, anul 2014.

  • Social media a dus la cresterea numarului de persoane care s-au implicat in caritate
  • A dus la maximizarea veniturilor din fundraising, mai ales prin implicarea unor blogeri cunoscuti
  • A crescut popularitatea unor cause sau organizatii( autism, dizabilitati, mediu)
  • A atras, timid, fonduri
  • A contribuit la lansarea unor platforme de crowdfunding

Totusi, foarte multe organizatii, uimitor si dintre cele de mari dimensiuni, considera social media inutila, puerile, interzisa la birou. Confuzia creste si mai mult odata cu flexibilitatea si schimbarile frecvente pe care platformele Facebook, Twitter le fac.

Hai sa vedem cum trebuie abordata aceasta problema, ca sa duca la cresterea veniturilor si retelelor de prieteni ai organizatiei pe termen mediu si lung:

6 lecții

Lectia 1

Blog – orice organizatie care lupta pentru o cauza este indicat sa aiba un blog dedicate acestei misiuni, parte integranta din planul de PR. Nu doar sa bifeze ca il are, ci sa il actualizeze cu continut relevant, des si constant. Asta va fi, practice, VOCEA organizatiei tale, va oferi sansa de a atrage mai multi adepti, sustinatori, prieteni. Site-ul trebuie sa ramana curat, clar, orientat spre fundraising, simplu.

 Lectia 2

Focus – nu toate platformele de social media sunt potrivite pentru tine(Facebook, Twitter, Pinterest and LinkedIn).  Trebuie sa le alegi pe cele relevante, sa le interconectezi intre ele , pentru a automatiza generarea de continut.  Aici, conteaza calitatea retelei construite si nu, in mod obligatoriu, cantitatea celor aflati in reteaua ta. UN SHARE face mai mult decat un like- creeaza implicare.

 Lectia 3

Implicare- O importanta votala in promovarea pe social media cu success in atragerea de fonduri o are implicarea, proactivitatea, comunitatea. Nu este sufficient sa dai share la posture, poze sau filme, Trebuie sa te implicit, sa cresti gradul de implicare a comunitatii tale in  comentarii, implicare, discutii, chiar si in contradictoriu, raspunsul la intrebarile rdicate. Si, mai mult decat orice, munca aceasta va duce la recomandari de implicare catre alte si alte persoane! Nu asta isi doreste orice fundraiser?

 Lectia 4

Adaptabilitate- Este un adevar ca nu ne plac asa de mult schimbarile, ca suntem uneori reticenti la ele. Si organizatiile traiesc aceleasi situatii. Dar secretul succesului sta tocmai in vitez cu care organizatia se adapteaza mediului, tehnologiei, schimbarilor, inovatiei- flexibilitatea si adaptabilitatea pe platformele de social media asigura succesul

Lectia 5

Rabdare  – o, da, vrem repede, azi, acum! Nu avem rabdare, nu vrem sa asteptam, traim in viteza! DAR, rezultatele nu apar peste noapte. Este nevoie de dedicatie, rabdare, perseverenta, curaj, flexibilitate pentru a materializa rezultate.  De multe ori directorii sau presedintii de organizatii pun presiune pe crestrea numarului de fani sau prieteni si apar frustrarile, descurajarile, aprecierile negative, cand lucrurile nu sunt in numar mare, cantitate mare, rezultate mari. NIMIC MAI GRESIT!

 

Lectia 6

Ce este cel mai important? Sa ai un plan, sa prevezi in el o crestere sanatoasa si durabila, sa mergi cu pasi mici pana la pasii mari, sa masori permanent progresele, sa maximizezi si eficientizezi efortul.

Spor la friendraising, prieteni!

Cristiana, Dreamcatcher

 

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s