Emailul de fundraising

email subiect articolPrimul contact cu un email este contactul cu subiectul sau, cu titlul.

De ani de zile, in lumea marketingului/email marketingului, se fac analize si studii privind importanta titlului unui email pentru atingerea unor parametri de performanta.

In mod sigur, asa cum banuiti, nici in lumea fundraisingului situatia nu este diferita.

Acum cativa ani i-am cunoscut pe prietenii de la Whiteimage. Din analizele si studiile lor, numite INSIDE, am invatat enorm in ultimii ani. Si continui s-o fac…..

Pentru ei subiectul nostru este subiectul zilnic al muncii lor. ( iata aici cum analizeaza ei, din punct de vedere comercial, acelasi subiect: http://www.whiteimage.net/ro/resurse/articole/strategie_email_marketing/strategii-de-optimizare-a-rezultatelor-in-email-marketing-testarea-subiectelor.html)

Inspirata de munca lor, am vrut sa fac o analiza si in domeniul nostru, pe acelasi subiect.

CONTEXT: se apreciaza ca primim in fiecare zi cam in jur de 100 emailuri. Cate ne vor ramane in  minte? Cate ne atrag? Prin ce? Mult zgomot digital ne forteaza sa surprindem prin creativitate, prin surprize, prin crearea unor A-HA Moments.

Iata ce idei cred eu ca produc efecte, cand este vorba de titlul unui email de fundraising:

1.       Evidentiaza continutul

Nu te invarti in jurul cozii, fara legatura intre subiect/titlu si continutul emailului tau.

Tineti minte ca subiectul trebuie sa-I raspunda destinatoarului sau la intrebarea: Despre ce este acest email?

Titlurile de genul- Newsletter de toamna; Stiri de la noi; Noutati- vor trece , in mod cert, neobservate in Inbox.

 

Exemplu:

Inainte: Newsletter de toamna al asociatiei Femei de Succes

Dupa: Top 10 femei de succss care au plecat din mahala

2. Iesi din multime

Într-o mare de e-mailuri,  ajută să fii un pic diferit. Adauga un plus de interes vizual cu paranteze, citate, litere mari, sau un semn de exclamare (doar unul!). Personalizeaza subiectul/titlul emailului cu orașul destinatarului – generează de obicei rate de deschidere mai mari. În loc sa spui oamenilor ceea ce este în interior, încercați să le ridicati o întrebare, sa le stimulati curiozitatea.

Exemplu:

Inainte: Hospice Casa Sperantei iubeste voluntarii

Dupa: Hospice Casa Sperantei IUBESTE voluntarii!

 

3. Evitati capcana SPAM. Cum?

Ce face filtrul spam? Recunoaste simboluri, caractere, emoticons, subiectele care par inselatorii, cum ar fi RE: castigul dvs la loretie, etc.

Ca sa evitati ca emailul vostru sa fie eliminat de filtrele spam, puneti in subiect/titlu cuvinte simple, putine, care nu cuprind siboluri sau emoticons.

 

Exemplu:
Înainte: ♥ ♥ ♥ Copiii te vor iubi mereu pentru  donație ♥ ♥ ♥

Dupa: Andrei iti multumeste!

 

 4. Scurt=succes

Fiecare cuvant conteaza in subectul/titlul unui email, asa ca acorda foarte mare atentie alegerii cuvintelor potrivite.

Se recomanda 50 caractere sau mai putin. Studiile arata ca emailurile care au produs impact major aveau in jur de 28- 39 caractere.

Exemplu:

Inainte: Ultima strigare pentru bilete la Balul Stelutelor al asociatiei MAME din 29 Noiembrie 2013.

Dupa: Balul Stelutelor : ultima zi de confirmare!

Titlul poate aduce deschiderea emailului, continutul poate crea abonarea la newsletter, iar, dupa o perioada, genereaza donatii.

Dar NU UITATI:

  • subiectul unui email arata cu cat respect iti tratezi destinatarii, programul si agenda lor plina- spune-le ce vor gasi in  interior ca o dovada de respect.
  • Putina atentie vizuala nu face rau, excesul insa, da.
  • Scurt si atragator, este cel mai bine, aduce succesul.

 

Cu speranta ca ceea ce scriu va ajuta in munca voastra zilnica,

Cristiana, a dreamer that believes

Anunțuri

Un gând despre „Emailul de fundraising

  1. Tea spune:

    Normal ca ne ajuta! Multumim 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s