Fundraising – from STRANGER to LOVER

11223804_1019817874708843_5262416647550546866_n

dragilor,

cine s-a apucat deja de planificarea anului viitor? dar a urmatorilor 2 ani?

da, stiu, vorbim de bani, de planificarea veniturilor si, nu-i asa, cum poti fi sigur cand

– piata e in scadere

– companiile nu mai investesc, nu mai sponsorizeaza

– concurenta este acerba intre ONGuri

– oportunitatile de grant sunt rare…etc.

Dar …

Cum v-am obisnuit exista mereu un DAR!

DAR, s-a gandit cineva sa nu se mai uite peste gard, ci in propria ograda? sa nu priveasca cu jind la ce au ceilalti, ci sa se multumeasca cu ce au ei! Mai mult, sa fie constienti de ceea ce au?

Cati dintre ong-isti vad partea plina a paharului? Mi-ar placea sa stiu raspunsul la intrebarea asta….

Astazi m-am gandit sa va scriu despre fundraising, asa cum il vad eu.

Si pentru ca v-am obisnuit cu lectii simple si utile, am gandit o analogie care sa ne faca sa transformam  ONE NIGHT STAND cu donatorul in LIFE TIME MARRIAGE, mai exact din STRANGER sa-l facem LOVER.

Asta pentru ca ni se tot repeta ca sexul vinde. Hai sa vedem cum vinde si aici….

1. Etapa  Atinge si Atrage

aici trebuie sa cunoastem persoana respectiva, sa ajungem la ea. De aceea avem 2 pasi diferiti

STRANGER– esti un necunoscut pentru mine, sunt un necunoscut pentru tine

VIZITATOR– hai ca m-ai facut curios, acum ca mi-ai spus despre tine

2. Etapa Conecteaza si Convinge

aceasta etapa este importanta pentru toata durata relatiei cu donatorul tau.FRIEND – acum ca te cunosc, as vrea sa-mi spui mai multe despre tine, proiectul tau, cum putem fi prieteni.

Friendraisingul,  fiind prima etapa a fundraisingului, este mai mult decat vital sa tratam aceasta etapa cu delicatete, interes, atentie, implicare, transparenta.

3. Etapa Culege

Aici avem , asa cum devine firesc, pasul PARTNER– partener in proiecte, donator,  implicat atat emotional cat si financiar, in viata de zi cu zi a organizatiei

4. Etapa Grija si Satisfactie

LOVER– inseamna clar prieten care este implicat, emotional si fnanciar, dar care si promoveaza munca pe care o sustine- am donat, voi mai dona, voi spune si altra sa doneze.

Bun, ma veti intreba la ce folos etapele si pasii aratati mai sus. Simplu:

planificam anul viitor?

1. Ma uit in organizatia mea, sa-mi sunosc prietenii sau potentialii prieteni si sa identific in ce etapa de mai sus ma aflu in relatia cu ei….

2. Caut apoi cai, mijloace si metode de a-i duce catre telul meu: Lover

3. Trec la treaba, testand, testand, testand….

Sper ca lectia de azi este una utila,

Succes si iubire,

Cristiana,

Dreamcatcher

Un gând despre „Fundraising – from STRANGER to LOVER

  1. Hmm…cu naturalete, as zice eu, daca e sa raspund la intrebarea din titlu! Si cu sinceritate! Parerea mea e ca nu poti face pe nimeni sa fie fermecat de ceea ce faci, de proiectul tau, de organizatia ta, daca tu nu esti! Dar presupun ca, fundraiseri fiind, asta ne tine pe toti legati de meserie!:)
    Dupa mine, partea cea mai provocatoare este sa CULEGI (dupa cum ai numit tu aceasta etapa). Pe masura ce prietenii sunt tot mai multi, a-i tine cat mai aproape si a-i implica in activitatile zilnice cere o atentie si un efort deosebit de mari! Desigur ca si satisfactia e pe masura dar…e de munca! Desigur, asta daca nu e atat de „indragostit” de tine incat sa nu fie nevoie sa faci mai nimic, pentru ca face el totul!:)

Lasă un răspuns

