Ai inceput campania de Craciun? 10 pasi catre succes

Ai inceput Campania de Craciun?

Eu DA!

De ce? Pentru ca, de aproape 15 ani, campania de Craciun o incep in luna august.

Importanta sa in ecomonia anului de fundraising este foarte mare, asa ca ii acord toata atentia.

Ce se intampla de Craciun?

–          Prietenii se gandesc la cei nevoiasi, deci si la tine

–          Ai ocazia sa dobandesti prieteni noi,

–          Colectezi  mai mult de 58% din intreg bugetul de venituri, in doar 4 luni.

–          Se calculeaza impozitele pentru companii- oportunitatea de a derula Campania 20%, Felicitari de Craciun, Baluri Caritabile, etc

Ca sa ai success trebuie:

1.      Sa ai un plan clar de fundraising

2.      Sa-l impartasesti cu intreaga ta echipa

3.      Sa te uiti permanent la situatia din piata si din organizatia ta

Nu ai un plan? Vrei sa-l faci acum?

Hai sa vedem ce  pasi mai  trebuie urmati ca sa ai succes:

4. Ce vrei sa faci? Unde vrei sa ajungi cu aceasta campanie?

-fii cat mai exact: cifre, sume, canale, mesaje

– nu comunica general, ci specific, pentru fiecare canal in parte

-comunica eficient, simplu, targetat

5. Cum vrei sa-ti atingi obiectivul din campanie?

-Concepe un mesaj frumos, o poveste emotionanta, scurta si explicita

– stabiliti un design, cat mai simplu, care sa sustina visual povestea
6. Stabileste pe ce canale vrei sa lansezi Campania

-online( website-uri, social media, email marketing)- fii atent la rata de raspuns si la visual

-offline- direct mail, PR, advertoriale in presa, fata in fata, targuri de Craciun, etc

7 Stabileste ce vrei sa investesti, ca resurse, in campanie
-asigura-te ca ai instrumentele necesare

– cauta si implica oamenii pregatiti pentru asta

– fii eficient in privinta costurilor

TINE MINTE: totul trebuie sa fie cat mai simplu si usor pentru donator (buton pe website, link direct la pagina de donatie, etc)
8. Planifica cine ce anume va face

–          -Cand nu ai planul si responsabilitatile clar definite, fiecare face de toate…de fapt nu face nimic

–          Cand stability cine si ce face, va rog sa va uitati la board, voluntari, VIP, alti membri din echipa, ca parte integranta a campaniei

9. Stabileste de la inceput cum veti masura succesul
– nu uita sa numeri: donator existenti, donator nou recrutati, numar de emailuri, numar de telefoane date, n umar de SMSuri, numar de scrisori trimise, numar de intalniri fata in fata

–          De asemenea, e important sa numarati si : nr vizitatori pe site, fani pe facebook, rata conversie,aparitii media etc


10. Stabileste agenda/calendarul campaniei

–          Pentru ca o campanie sa aiba success e important atat mesajul, designul, canalul de comunicare ales, dar , mai ales, subliniez MAI ALES timpul!

–          Degeaba ai o campanie realizata exemplar, care poate fi premiata, daca ea pleaca prea tarziu. In peste 13 ani de campanii de direct mailing, in care am trimis peste 300.000 de scrisori, am invatat ca momentul trimiterii unui direct mailing este linia fina dintre success, overperforming, si esec.

–          Asadar: planifica termene limita, poti pune si unele taskuri paralele, daca ti se pare ca nu ai timp, dar CEL MAI IMPORTANT- respecta termenele stabilite.

 

VA DORESC SUCCES!

Cristiana, DreamcatcherIMG_4756

 

 

 

 

Anunțuri

Un gând despre „Ai inceput campania de Craciun? 10 pasi catre succes

  1. Maria Culescu spune:

    Cristiana, foarte bun articolul.
    Multumim pentru ca ne impartasesti din experienta ta.
    Te pupam cu drag :*

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s