Oare professional fundraiser=professional thanker in Romania?

Din ce in ce mai mult „MULTUMESC” devine vital in fundraising

La inceput de an mi-am investit mare parte din timp spunand organizatiilor sa scrie scrisori de multumire catre „prietenii”care i-au ajutat in 2011, fie ei persoane fizice sau companii.

Desigur ca nu am gasit pana acum nici o organizatie, din cele cu care lucrez in mod curent, care sa fi inceput acest demers din proprie initiativa.

Ba, mai mult, unora li se pare si deplasat sa faca asta, motivand ca le punem oricum Multumesc la telefon sau pe email, ca nu avem buget pentru printat/trimis prin posta.

De aceea, m-am decis sa scriu despre importanta acestui proces de multumire.

Daca ar lucra in vanzari, colegii mei fundraiseri ar sti ca vanzarea o incheie cel care a adus clientul si asta se intampla in momentul in care factura a fost achiatat!

La noi, fundraiserii, „factura”este aceasta scrisoare de multumire cu care „platim” gesturile celor care ne ajuta.

Imi pare rau sa spun( si am mai scris asta intr-un alt post) ca imediat dupa intrarea banilor in cont, asociatia/fundraiserul isi pierde interesul in ceea ce il priveste pe cel care a ajutat.

Spuneam candva ca e important sa : thank before you bank( nu e de la mine , e de la colegii din USA).

Asadar, reguli de multumire:

multumiti de fiecare data, indiferent cat de mare este ajutorul primit( firmele cresc, persoanele fizice ajung in functii de conducere, VIP-urile devin staruri, etc)

multumiti personal, in limbaj simplu, referitor la gestul in sine, nu la misiunea si viziunea organizatiei

– nu exista o reteta a „cuvintelor magice”de multumire, insa ele trebuie sa fie sincere, calde, emotionale

nu ii gresiti numele, nu scrieti cu greseli

– nu va adresati cu : „in atentia….”, si nici cu „draga prietene”

nu folositi mult timp acelasi „model„, tipizat, de scrisoare de multumire

-scrieti clar cum va fi utilizat ajutorul primit

semnati intotdeauna scrisoarea de multumire, cu albastru. Eu prefer sa semnez cu stiloul. Pentru sume mari, rugati Presedintele sau Directorul executiv sa semneze scrisoarea de multumire.

Desi exista multe opinii contrarii, eu mizez in aceasta scrisoare pe o „promisiune viitoare de ajutor”, adica cer inca o data ( avand in vedere ca uneori campania se termina dupa 30-45 de zile, iar omul primeste un semn de viata de la mine…de ce sa nu fie unul combinat?). Unii spun ca e overselling, dar experienta mea de 13 ani in ONG-uri si mai ales in domeniul FR mi-a arata ca nu e asa: nu am primit nici un telefon, email, semn de la vreun prieten-donator rugandu-ma sa nu ii mai cer si in scrisoarea de multumire.

SI sa nu uitam: in Romania oamenii dau daca LI SE CERE! Si atunci, nu e pretios momentul cand multumesti, arati ce faci cu banii si ceri? nu ii creezi omului starea necesara sa dea din nou?

As avea o provocare pentru voi, cei care urmariti, de fiecare data, acest blog si carora va MULTUMESC pentru asta: care a fost cea mai „de succes” scrisoare de multumire pe care ati trimis-o? cati extramoney a adus ea?

Va doresc Thank You Process fericit, planificat si constant in 2012!

Cristiana

Dreamcatcher

Un gând despre „Oare professional fundraiser=professional thanker in Romania?

  1. Georgiana Vieru spune:

    Cristiana, eu iti dau un exemplu foarte simplu, dar pentru ca exact astazi mi s-a intamplat. Un om, nu firma, nu companie, a donat de Craciun un brad unei familii nevoiase pe care noi, in fundatie, incercam sa o ajutam. Dupa ce am dat bradutul mamicii si copilului I-am scris imediat cateva randuri donatorului in care i-am spus cat de fericiti au fost atat copilul, cat si mama cand au primit acel brad si am pus si 2-3 poze cu copilul imbratisand bradutul. Astazi mi s-a spus ca domnul respectiv ar vrea sa cunoasca mai multe familii pe care sa le sprijine constant pe o perioada mai indelungata. Cred ca despre asta e vorba si la scara mai mare, nu?

Lasă un răspuns

